streda, 07 január 2015 08:20

2. časť chudnutia Kristíny - Jesť, jesť, jesť...

Napísal(a)  v kategórii Ako cvičíme

V 1. časti ste sa dočítali o tipoch ako vôbec s chudnutím začať, ktoré na "vlastnej koži" vyskúšala Kristína a ako sa na to celé obdobie psychicky pripraviť. Ako sa teraz dočítate jej nový jedálniček nebol práve ako vystrihnutý z príručky výživového poradcu, no je dôkazom, že aj malé zmeny dokážu divy.

Ak nám, ktorí celý život jeme všetko (od polievok cez teplé jedlá, sladkosti, koláče, slané pochutiny...) niekto povie, že máme jesť iba kuracie mäso so šalátom, vydržíme to len pár dná. Potom nám z toho prepne a prichádza slávnostný "The End" našej túžby schudnúť. Kristína chcela vedieť ako si udržať v strave aj sladkosti, či slané chuťovky. Našla spôsob ako jesť všetko, ale v obmedzenom množstve. Začala si počítať kulojouly, aby sa zmestila do kalorického limitu, pri ktorom jej telo chudlo. Napr. nezjesť musli tyčinku, ktorá má 1000 kJ, ale takú ktorá má 400 kJ. Dať si obed, ktorý má 2000 kJ, a nie ten, ktorý má 5000 kJ. 

Každé jedlo, ktoré konzumujeme, má určitú kalorickú hodnotu. Naše telo je ako bankový účet. Na to, aby žena mala zdravú váhu, potebuje prijať priemerne cca 8400 kJ denne, na schudnutie okolo 6000 kJ. Kristína na začiatku chudla aj pri 8000 kJ denne. A tak prišla na to, že chudnutie nie je ani tak o pevnej vôli ako o informáciách. Pokiaľ neviem koľko kJ denne skonzumujem, ani sa nenazdáme a zjeme oveľa viac ako by sme mali, a práve to spôsobuje nadváhu ( 1 kalória je to isté ako 4.2 kilojoulu. Prijatá aj vydaná energia sa udáva v kilokalóriách (kcal) alebo kilojouloch (kJ). )

Čo jej pomohlo?

Založiť si zošit: do neho si postupne zapisovala koľko kilojoulov obsahujú jednotlivé potraviny a čo všetko v ten deň zjedla. Internet je plný takýchto informácií. Je dobré viesť si taký denník, lebo tam sa ukáže pravda, ktorá nás môže natrvalo vyslobodiť z nadváhy. Teraz si to ráta už len v hlave.

Kúpiť si digitálnu  kuchynskú váhu a vážiť jednotlivé porcie: keď si začala vážiť porcie, ostala veľmi prekvapená. Zrazu zistila, že jeden krajec chleba má 1000 kJ a iný 400 kJ. Predtým si nasypala cestoviny do hrnca a mala pocit, že je iba jednu porciu, ktorá však v realite mala 4000 kJ. Dnes si dopredu porcuje cestoviny do malých sáčkov po 80g, čo je 1300 kJ.

Nakupovať, nakupovať, nakupovať: osobne je presvedčená, že 80 % zázraku chudnutia sa deje pri nákupe potravín. Mať doma plnú "výzbroj" menej kalorických jedál je ten magický zázrak, vďaka ktorému idú kilá dole. A to isté platí aj o vašej zásuvke v práci ... :)

Desiata a olovrant: jej pomohli zbaviť sa dvoch najväčších zlozvykov - večerného vlčieho hladu a poobedňajšieho prejedania sa sladkosťami. Zvláštne je, že predpoludním, ani tesne po obede nikdy nebývala hladná, ale hlad prišiel vždy večer. Odkedy si upravila stravu a začala pravidelne jesť ( po raňajkách aj každé 2 hodiny), zrazu bolo 18 hodín a ona mala v žalúdku príjemný pocit plnosti. A tiež v práci, dve hodiny po obede, keď prišiel najväčší absťák na sladkosti, dala si malú badetu (rohlík, šunka, vajíčko, paradajka) s kávou alebo jogurt s rohlíkom, a absťák sa skončil.

Naučiť sa zdravšie variť: viac piecť a grilovať, nevysmážať. Pri varení používa olivový olej, ktorý má v umelohmotnom rozprašovači. Skúša rôzne exotické recepty, ktorých je plný internet. Mnohé z nich nie sú také kalorické ako naše typické slovenské jedlá, ktoré obsahujú kalorickú múku a olej, hoci aj tie si treba z času na čas dopriať.

Nosiť si jedlo všade so sebou: naučila sa že nie nejesť, ale jesť je cesta, ako si udržať váhu. Začala si vopred plánovať, čo bude jesť, aby to mala vždy po ruke.

Pred návštevou a stretnutiami: hľadala spôsob ako neprerušiť spoločenský život a zároveň si nepokaziť proces chudnutia. Najviac jej pomohlo najesť sa pred odchodom z domu a vonku si dať len tak symbolicky malé chuťovky. Ak bola pozvaná na obed alebo večeru, ktorých sa nechcela vzdať, v ten deň doma jedla iba varené zemiaky, zeleninu a pila veľa vody. Vždy sa ale snažila držať svojho režimu.

Toľko z druhej časti príbehu o Kristíninom chudnutí, nabudúce sa dočítate zasa o niečo viac :)

Zdroj: FIT štýl 2/2014

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

      

 

 

 

 

 

 

O nás

CKFIT organizuje pobyty v spolupráci s top wellness hotelmi na Slovensku, ale aj s menšími, cenovo dostupnými penziónmi, ktoré disponujú wellness centrom (bazény, vírivky, sauny, masáže) a kongresovou miestnosťou pre pohodlné cvičenie 20 a viac osôb. Prvotriedna gastronómia a ubytovanie sú samozrejmosťou.

Kontakty

Záhradná 5407/2A, 901 01 Malacky

+421 917 611 700

Táto e-mailová adresa je chránená pred spamovacími robotmi. Na jej zobrazenie potrebuješ mať nainštalovaný JavaScript.

DRILLMAXX s.r.o.

IČO: 47205911 DIČ: 2023824638
Právny status zapísaný v Obchodnom registri Okresného súdu Bratislava I.,
Oddiel Sro, Vložka č. 90941/B.