utorok, 24 február 2015 08:48

Ako prekonať pretrénovanosť

Napísal(a)  v kategórii Ako cvičíme

Poznáme to azda všetci. Z času na čas na každého bežca doĺahne letargia a potom je priam nemožné vstať, obuť si bežecké tenisky a vybehnúť z dverí. Pretrénovanosť nie je ničím ojedinelým a prejavuje sa nielen fyzickou vyčerpanosťou, ale často aj únavou psychickou. Pozrite sa s nami na to, kde robíte pri tréningu chybu, ale aj na spôsoby, ako pocit pretrénovanosti úspešne prekonať.

 

ČASTÉ CHYBY

Nedopĺňate správne palivo
Je možné, že cez Vianoce ste nabrali pár kíl a radi by ste sa ich čím skôr striasli. Nezabúdajte však na to, že keď tvrdo trénujete, vaše telo dostaotčný príjem energie potrebuje. Za predpokladu, že beháte pravidelne, mali by ste prijať celodenne zhruba 35 kalórií na kilogram telesnej hmotnosti. Nezabúdajte však na to, že nie je jedno, ako palivo dopĺňate. Vyberajte múdro a vaše telo sa vám odvďačí.
 
Trénujete napriek zraneniu
Trápi vás oravé koleno, no vy nie a nie dať si pokoj od behu? Potom vedzte, že podvedome pri ňom prehnane namáhate opačnú stranu tela, zbytočne sa vyčerpávate a to sa nemôže skončiť inak ako veľkou únavou. Pamätajte, že kým nie ste fyzicky úplne v poriadku, každý ďalší tréning vám môže viac uškodiť než pomôcť. Preto si rašej naordinujte dostatočne dlhý oddych prv, než bude neskoro.
 
Trénujete priveľa
Ak už raz dodržiavate presne stanovený tréningový plán, neusilujte sa doň silou mocou vpratať ďalšiu fyzickú aktivitu navyše. Vaše telo nemá nevyčerpateľné zdroje energie, preto nezabúdajte na poriadny oddych.
 
Ste dahydrovaní
Za deň by ste mali vypiť 1,5 - 2 litre tekutín. Ak pijete menej, škodíte nielen svojmu zdraviu, ale negatívne negatívne ovplyvňujete aj schopnosť vášho organizmu podávať výkony.
 
Málo spíte
Denne by ste mali nerušene spať aspoň 6 hodín. Spánok negatívne ovplyvňuje napríklad cukor, ale aj alkohol či káva, preto sa im v popoludňajších hodinách radšej vyhábajte.
 
AKO PRETRÉNOVANOSŤ PORAZIŤ
 
Dajte si pohov
Na niekoľko dní celkom vypnite. Dajte vášmu telu čas na zotavenie a nevyčítajte si, že vynechávate tréning. Uvidíte, že aj vašim nervom pomôže krátka pauza od stresu spojeného s dodržiavaním prísneho tréningového plánu.
 
Pripomeňte si, prečo usilovne trénujete
Občas zabúdame, čo nás vlastne motivuje k tomu, aby sme dodržiavali tréningový plán. Dali ste si predsavzatie zhodiť zopár kíl? Pripravujete sa na jarný maratón? Nech je vaša motivácia akákoľvek, nezaškodí si ju občas pripomenúť.  Rovnako sa zorientujte aj v tom, aké pokroky ste dosiaľ zaznamenali a uvidíte, že s radosťou budete pokračovať v tom, čo ste začali.
 
Spestrite si tréning
Beh občas vie byť poriadne otupný, nebráňte sa preto aj iným športom a niektorý z bežeckých tréningov nahraďte napríklad cyklistikou či návštevou plavárne. Dobre vám padne aj to, ak na nejaký čas tréning skrítite a namiesto každodennnej desiatky zabehnete len päť kilometrov.
 
Pripomeňte si, čo na behu milujete
Prirodzene, nie každý deň je nedeľa a nie každý beh človeku prináša intenzívnu radosť. Skúste sa však rozpomenúť, ako skvele sa dokážete pri behu cítiť, ako si pri ňom vyčistíte hlavu a ako príjemne unavení, zároveň však plní endorfínov po ňom bývate.

 

 

Zdroj: Running 1/2015

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

      

 

 

 

 

 

 

O nás

CKFIT organizuje pobyty v spolupráci s top wellness hotelmi na Slovensku, ale aj s menšími, cenovo dostupnými penziónmi, ktoré disponujú wellness centrom (bazény, vírivky, sauny, masáže) a kongresovou miestnosťou pre pohodlné cvičenie 20 a viac osôb. Prvotriedna gastronómia a ubytovanie sú samozrejmosťou.

Kontakty

Záhradná 5407/2A, 901 01 Malacky

+421 917 611 700

Táto e-mailová adresa je chránená pred spamovacími robotmi. Na jej zobrazenie potrebuješ mať nainštalovaný JavaScript.

DRILLMAXX s.r.o.

IČO: 47205911 DIČ: 2023824638
Právny status zapísaný v Obchodnom registri Okresného súdu Bratislava I.,
Oddiel Sro, Vložka č. 90941/B.