utorok, 10 marec 2015 08:26

SILNÉ KOSTI = SILNÉ TELO

Napísal(a)  v kategórii Ako cvičíme

Je dosť možné, že keď narazíte na tému "zdravé kosti a kĺby", podvedome sa tomu vyhnete. Táto problematika sa vám nezdá byť dôležitá. Myslíte si, že zaoberať sa kosťami  kĺbami je vhodné pre ženy v dôchodkovom veku? To je však veľká chyba.

V osemnástich rokoch sa hustota vašich kostí dostáva zhruba na úroveň dospelého človeka. A od tej chvíle je vašou úlohou v rámci v rámci zachovana pevného zdravia starať sa o svoje kosti a kĺby, aby vám dobre slúžili nielen v dvadsiatich, tridsiatich ale taktiež v štyridsiatich a viac rokoch. Štatistiky sú totiž neúprosné. V Spojených štátoch trpí 44 miliónov ľudí úbytkom kostnej hmoty alebo ostreoporózou 27 miliónov Američanov má osteoartritídu.  Ak sa zdravím svojich kostí a kĺbov začnete zaoberať v správnom veku, potom nielen investujete do zodpovedajúcej prevencie týchto ochorení, ale výrazne tým znížite aj riziko zlomenín a iných zranení, ktoré vás môžu v budúcnosti postretnúť. Správnou prevenciou a starostlivostou o svoje kosti môžete znížiť riziko zlomenín až o 25%. Je veľmi dôležité, aby ste sa v mladosti snažili uložiť do kostí, čo najviac.
 
Význam posilovacieho cvičenia
Tak ako drahý porcelán patrí do vitríny, vaše kosti patria do posilňovne. Posilňovacie cvičenie bez ohľadu na to, či je záťažou váha vlastného tela alebo činka, je to najlepšia aktivita pre zachovanie zdravia kostí. Či už teda beháe, skáčete, alebo posilňujete vo fitku, pre vaše kosti to je len a len dobré. Výskumy preukazujú, že cvičenie v intervalocj je pre zachovanie zdravia efekívnejšie ako stabilné zaťaženie svalov a kostí. Cvičenie je taktiež najlepším spôsobom ako zmierniť bolesť kĺbov.
 
Tuky spaľujte pomaly a vytrvalo
Zabudnite na drastické diéty, ktoré sa na zdraví vašich kostí a kĺbov vedia nepekne podpísať. Extrémne diéty a rýchly úbytok váhy spôsobí odbúravanie svalovej hmoty a súčasne organizmus dehydrujú. Najprv môže byť strata tekutín zdanlivo priaznivým javom, pretože dôjde k výraznejšiemu úbytku váhy, ale spolu s vodou odchádzajú z tela aj dôležité živiny, nevyhnutné pre zdravie kostí, či je to vápnik, horčík alebo iné látky.
Pokiaľ chcete schudnúť mali by ste postupne redukovať príjem kalórií a súčasne pomaly navyšovať fyzickú aktivitu. Všetko by malo byť v rovnováhe. Okrem svalov je dobré trénovať aj kardiovaskulárny systém. A celkovo dbajte o vyváženosť, pretože, ak bude nejaká časť tela oslabená, budú jej nedostatky musieť kompenzovať iné partie, čím automaticky narastá riziko zranenia.
 
Precvičujte celé telo
Väčšinou máme tendenciu zamerať sa len na problémové partie, ale najlepšie je pre naše telo zamerať sa na precvičenie celého tela. Ak niektoré svalové skupiny zaostávajú, potom dochádza k oslabeniu štruktúr kĺbov. Ak budete na zdravie svojich kostí a kĺbov myslieť už dnes, vytvoríte si tak bezpečnostné rezervy do budúcna.
 
Dôležité zložky potravy - starostlivosť o kosti v posilňovni nekončí, tu sú ďalšie tipy:
 
Vápnik: denne by ste mali prijímať 1000 - 1200 miligramov vápnika. Vedecké štúdie naviac preukazujú, že tri porcie nízkotučných mliečnyc výrobkov denne napomáhajú zníženiu váhy. Zaraďte preto do jedálnička odtučnené mlieko, nízkotučné syry a jogurty.
 
Vitamín D: ženy vo veku od 19 - 50 rokov by mali denne prijímať 200 IU tohto vitamínu. Nájdeme ho predovšetkým v tučnejších druhoch rýb, ako je losos, prípadne v mlieku a pomarančovom džúse obohatenom o vitamín D.
 
Bielkoviny: aj keď sa tvrdí, že príliš vysoké dávky bielkovín spôsobujú stratu vápnika, výsledky štúdie preukazujú, že aktívna žena dodržujúca zásady zdravého, športového jedálnička, sa úbytku vápnika v naviazanosti na príjem bielkovín obávať nemusí.
 
Omega - 3: tieto zdraviu prospešné mastné kyseliny preukázatelne znižujú riziko osteoartritídy.
 
Vyhýbajte sa týmto potravinám:
 
Kofeín a sodík: vo vysokých dávkach môžu negatívne ovplyvniť zdravie kostí a kĺbov, pite denne maximálne dve šálky kávy a obmedzte prísun soli.
 
Alkohol: ľudia, ktorí nadmerne holdujú alkoholu, sú náchylnejší k osteoporóze.
 
 
 
 

Zdroj: FITNESS 2/2011

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

      

 

 

 

 

 

 

O nás

CKFIT organizuje pobyty v spolupráci s top wellness hotelmi na Slovensku, ale aj s menšími, cenovo dostupnými penziónmi, ktoré disponujú wellness centrom (bazény, vírivky, sauny, masáže) a kongresovou miestnosťou pre pohodlné cvičenie 20 a viac osôb. Prvotriedna gastronómia a ubytovanie sú samozrejmosťou.

Kontakty

Záhradná 5407/2A, 901 01 Malacky

+421 917 611 700

Táto e-mailová adresa je chránená pred spamovacími robotmi. Na jej zobrazenie potrebuješ mať nainštalovaný JavaScript.

DRILLMAXX s.r.o.

IČO: 47205911 DIČ: 2023824638
Právny status zapísaný v Obchodnom registri Okresného súdu Bratislava I.,
Oddiel Sro, Vložka č. 90941/B.