štvrtok, 10 december 2015 21:18

Interview s Renné Šteffekom

Napísal(a)  v kategórii Rozhovory

Renné Šteffek profesionálny bežec nielen na dlhé trate. Prečítajte si interview s Renném.

1. Kto ťa priviedol k behu? Prečo beh? S aktívnym behaním som začal až keď som sa venoval triatlonu. Pri tomto športe je beh jednou z troch disciplín, ktoré treba zvládnuť počas jedného preteku. Postupne som z rôznych dôvodov zostal už len pri behu. Zapáčili sa mi hlavne dlhšie trate, ako maratón a ešte malý kúsok viac ☺.


2. Čo ťa motivuje pravidelne a tvrdo trénovať? Ja ani vlastne neviem. Proste sa mi chce trošku si potrénovať a zabehať, tak proste behám. Keď ma to bude unavovať tak sa zastavím a prestanem ☺. Zlepšovanie si časov na pretekoch je už len taký bonus za vynaloženú námahu, ale zato taký príjemný. Beh je pre mňa taký príjemný prostriedok na udržiavanie dobrej kondície a zdravia.


3. Vedieš k športu aj tvoje deti? Nikdy som svoje deti netlačil do žiadneho športu. Keď chceli tak športovali. A tak je tomu aj dones.


4. Čo považuješ, vďačíš za svoj úspech? Za svoj najväčší úspech považujem prebehnutie Slovenska, keď sa mi podarilo za 6 dní prebehnúť 426 km z plánovaných 545 km. Na druhé miesto si radím maratón v Košiciach, ktorý som zabehol za 3:09:21. Dúfam, že raz sa podarí aj za 3:00 ☺ ☺ A čo mu vďačím za svoj úspech? No hlavne je to o tej drine a snažiť sa od trénovať čo najviac zo svojho plánu. Hlavne vás to musí baviť.

CKFIT Renne Steffek spalovna tukov 2
5. Stáva sa Ti často, že musíš sám so sebou bojovať, aby si si obul tenisky a išiel trénovať? Samozrejme, že stáva. Najhoršie to bolo, keď som sa pripravoval na prebehnutie Slovenska. Vzhľadom k plánovanému štartu koncom Mája som musel behať veľké objemy celu zimu a to ja moc nemusím. Aj keď prší tak rozmýšľam či ísť behať. Dopadne to väčšinou tak, že behať nejdem. Pravidla: zle počasie neexistuje, je len zle oblečený bežec sa vôbec nedržím a behanie v daždi nepovažujem za moc rozumné.

6. Ako vyzerá tvoj jedálniček? Musíš si niečo odopierať? Môj jedálniček je úplne normálny. Jem to na čo mám práve chuť. Guláš, slaninu , čokoládu, zeleninu , ovocie. Také veci ako počítať si kalórie nepovažujem za potrebné. Pri objemoch okolo 120km/ týždenne si telo samo povie čo potrebuje. Keď som bežal cez Slovensko tak si telo povedalo, že chce kefír, tak dostalo kefír s tatrankou a o ďalších 20 -30 km si pýtalo zase tak dostalo druhú dávku ☺ Menšiu úpravu robím asi tak dva týždne pred štartom maratónu, ale tiež sa riadim hlavne svojím pocitom. Posledné dni pred štartom už nejem vôbec ťažké jedla. To už prevláda viac taká zdravšia strava zo zeleniny, ryže, cestovín, ovocia plus nejaké tie bielkoviny hlavne v podobe tvrdých syrov.


7. Bežci sa často vyrovnávajú so zraneniami. Máš s tým osobné skúsenosti? Väčšie zranenia ma zatiaľ obchádzajú. Možno to bude aj tým, že som začínal postupne zľahka a nehrnul sa rýchlo do veľkých výkonov. Všetko chce svoj čas a ten sa predbehnúť nedá. Samozrejme, že aj mňa občas niečo pobolieva, ale nie je to také vážne aby som musel prestať behať na dlhší čas. Vtedy si stačí dať deň dva voľno, prípadne ubrať v tréningu.


8. Zaraďuješ do prípravy aj silové tréningy? V hlavnej sezóne od jara do jesene tomu moc nedám. Proste nemám na to už priestor a ani chuť. Silové tréningy začínam až na jeseň keď už toľko nebehám. Vtedy zaradím do prípravy aj posilovanie a snažím sa trošku precvičiť zanedbané partie tela.


9. Máš pre nás začiatočníkov reálny tip, ako zvládnuť prvý maratón? V prvej rade by som určite nešiel bežať maratón po nejakom prvom roku behania. Behal by som najprv asi tak tri roky kratšie trate od 10 km postupne sa prepracoval počas tohto obdobia k polmaratónu a až potom by som začal uvažovať či bežať maratón, alebo radšej ešte zostať pri polmaratónoch. Ak sa chcete zlepšovať treba vždy behať podľa nejakého bežeckého plánu. Bežecké plány sú postavené zvyčajne na 12 týždňov pred štartom vybraného preteku. To však neznamená, že keď chcem bežať maratón v Košiciach začiatkom októbra tak sa budem celý rok povaľovať a začnem trénovať až 12 týždňov pred štartom. To by bola veľká chyba. Treba začať omnoho, omnoho skôr podľa iných plánov a postupne sa pripravovať na ten hlavný tréning.


10. Ako si vyberáš bežeckú obuv? S bežeckou obuvou som si nechal poradiť v špecializovanej predajni. Tu vám urobia diagnostiku došľapu a určia, ktorá obuv je pre vás ta najvhodnejšia. Ja už niekoľko rokov používam ten istý model od jednej značky pri ktorom sa menia len nejaké drobnosti. Treba si tiež zvážiť či chce niekto behať v minimalistickej obuvi, alebo tej bežnej viac tlmenej. V prípade výberu minimalistickej treba začínať behať zvlášť opatrne a len pomaličky pridávať na objemoch a až omnoho neskôr na rýchlosti.

Ďakujeme za rozhovor a prajeme veľa šťastných km v nohách.

 

CKFIT Renne Steffek spalovna tukov

 

 

 

O nás

CKFIT organizuje pobyty v spolupráci s top wellness hotelmi na Slovensku, ale aj s menšími, cenovo dostupnými penziónmi, ktoré disponujú wellness centrom (bazény, vírivky, sauny, masáže) a kongresovou miestnosťou pre pohodlné cvičenie 20 a viac osôb. Prvotriedna gastronómia a ubytovanie sú samozrejmosťou.

Kontakty

Záhradná 5407/2A, 901 01 Malacky

+421 917 611 700

Táto e-mailová adresa je chránená pred spamovacími robotmi. Na jej zobrazenie potrebuješ mať nainštalovaný JavaScript.

DRILLMAXX s.r.o.

IČO: 47205911 DIČ: 2023824638
Právny status zapísaný v Obchodnom registri Okresného súdu Bratislava I.,
Oddiel Sro, Vložka č. 90941/B.